Friday, May 15, 2009

Bermonolog Sendirian

Alhamdulillah...Tiada daya dan upaya aku yang lemah ini melainkan daripada Dia jua segala kekuatan...segala puji bagi Allah, Rabb sekalian alam...sepagian dengan kuliah cukup memenatkan. Kelas Bahasa Inggeris di Ma'had Oxford belum lagi bermula, masanya selepas zohor sehingga asar. Target belajar di oxford untuk memenuhi tuntutan dakwah. paling kurang dalam sebulan sekali aku mesti ke Tahrir Street dan tempat-tempat tumpuan pelancong yang lain. Tujuannya untuk edar risalah dan berdialog tentang agama bersama mereka.. Selepas asar berkejar untuk bertalaqi Tafsir Jalalain dan Riadhussolihin. Selepas isyak kerapkali aku terus terbaring tak sedarkan diri sehinggalah jam 12.30 pagi...kadang-kadang aku sambung lagi tidur sehingga jam 2.00 sementara menunggu waktu subuh lebih kurang jam 4.20 pagi. Cuma sekarang aku terfikir sambil mencari-cari formula apakah dan bagaimanakah aku mampu untuk bertalaqi kitab-kitab fiqh syafi'ieyah selepas maghrib dan isyak...hafal Quran lagi(waktu mana tak pasti tapi waktunya 2 jam untuk hafal dan muraja'ah)...waktu mana untuk aku muraja'ah kitab dan membaca untuk pengajian esoknya???...Ya Allah bantulah hamba-Mu ini....

0 Comments:

Post a Comment